Ullared/Gällstad = Punktering

Nu vart man hemma från ett litet äventyr. Var häromdan i Ullared med M , J & L. Sedan självklart var mina andra två hjärtan med. Super mysigt om än LIIIITE trångt. Hela parkeringen var full med folk och en annan blir ju självklart irriterad på alla dessa jävla människor som slängde kundkorgar i huvudet på min son (han kom ut med två fina röda märken i pannan) och påkörda tår. Och då satt han ändå i vagnen!!
Nu idag så var vi i Gällstad och T hittade äntligen ett par skor i hans storlek. Satt som smäck tyckte han! En annan hittade inte något men det var faktiskt rätt utplockat och till L fanns ingenting.

På vägen hem blev det mer spännande, då fick vi punktering. Jippie var ju inte min första tanke. Tur var att det hände precis jämte T f.d arbetsgivare så då rultade vi in där och lånade hans ordentliga domkraft. Vips så var däcket bytt ! Visserligen till reserven som mer ser ut som ett cykeldäck men men. Underbart när det går enkelt. Vidare till Vianor och köpa nytt däck. 1300:- men det var ju inte så farligt faktiskt.

(Detta är vad man kallas reservhjul...eller var det är det lovehandels... eller??)

Men det är ännu jobbigare att veta att min älskade momo (mormor) ligger inne igen. Skulle ha åkt dit redan som imorgon men vi skjuter fram det tills nästa vecka. Hon blev stabilare när hon kom in på växjö lasarett. Dom är inte särskilt trevliga där. Men de verkar veta vad de gör.... hoppas vi!! 

Alla kärleksfulla tankar skickar jag ikväll till min momo..  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0